Popular Deal
FreedomPop Discounts, Deals and Coupon Codes

FreedomPop FREE 4G Mobile Internet 500MB per month with $49.99 deposit

unlockedshaders 312 502 October 1, 2012 at 12:09 AM in Internet & Websites (3) More FreedomPop Deals
Deal
Score
+104
524,206 Views
Get Deal

Deal Details

Last Edited by unlockedshaders October 2, 2012 at 11:08 AM
FreedomPop [freedompop.com] beta offers 500MB per month of free 4G WiMax internet.

A 4G USB modem stick requires a $49.99 refundable security deposit.
A 4G mobile hotspot requires an $89.99 refundable security deposit.
Shipping is $4.99.

Plans and charges: http://www.freedompop.com/acct_dataplan.htm

Overages are charged at $20 per GB or $0.02 per MB.
You can do various things to earn free data, such as inviting friends or fulfilling offers. You can also pay more for premium services.

Here's a hands on by PC Mag: http://www.pcmag.com/article2/0,2...411,00.asp

Since the modem / hotspot are Clear rebadges, here are reviews of the Clear products.
USB Modem: http://www.pcmag.com/article2/0,2...021,00.asp
Hotspot: http://www.pcmag.com/article2/0,2...653,00.asp
Share
If you purchase something through a post on our site, Slickdeals may get a small share of the sale.

Community Wiki

Last Edited by Elvey October 26, 2013 at 11:09 AM
Customer service phone number: 888-743-8107

SITE IS MISLEADING. All new accounts since 2013 purchase the equipment on a non-refundable basis.


Video Review of Photon Device
http://www.youtube.com/watch?v=BSRAPoYaXp4

Comment on the issues you have with them (like their change of device refund terms, or data rounding issue, etc) in their Twitter and Facebook page.

http://twitter.com/freedompop4g
http://www.facebook.com/FreedomPop

How to file FCC Complaint

Visit the following links. The more complaints, the more the FCC will look into unlawful business practices.

http://www.fcc.gov/complaints
https://esupport.fcc.gov/ccmsform...type=2000B

Important Information:
  • Based on user experience, FreedomPop calculates data usage every 15 mins. This data is also rounded up to nearest MB(Link to rounded up confirmation). Even though it only use few kilobytes of data like checking email does every 10 minutes, freedompop data metering rounts up to one full megabyte This translates to a minimum of 4MB per hour for a device that simply checks email or 2880MB per 30 days because freedompop's rounding methodology. Home Burst Hub has been confirmed to round up only in reporting, not actual usage, so a few KB will show up as 0 or 1 MB over a while, only when it accumulates to the next MB.
    Comment: I've received word from FreedomPop that they may have had a mix-up between owners of the MAC addresses in their database. Therefore, you may have been shown / charged the data usage for another customer. A fix is supposedly under way. -unlockedshaders
  • Only work on Clear 4G WiMAX network. No 3G network.
  • Terms [freedompop.com] [freedompop.com [freedompop.com]] Inactive account fee: If you choose the free Broadband Service and use less than 5mb in any given month, we wi??ll charge you a $.99 Active Status fee to keep your account active.
  • they will be switching from 4G WiMAX to LTE in As early as June 2013. The equipment they have now won't work with LTE but current equipment may be supported through up to 2015.. (no detail what they will do. Freedompop CSR said the switch could involve paying more money to exchange for a newer device. The coverage area during this transition may change so your current WiMax device my actually be superior to an LTE device due to coverage.
  • Note: FreedomPop has changed their Terms and Conditions few times already. Please read the latest terms for Equipment and others information
SDers experience:Leased Equipment -- No Longer Offered (related to deposit refund).

https://www.freedompop.com/servic..._terms.htm (looks like they change this few times already. This is only correct as of 10/11/2012. May have changed afterward.)
  • refund the deposit (less any amounts that you owe to us) to your registered payment method
  • FreedomPop is still actively providing the same Equipment to users of the Broadband Service
  • you (or we) terminate your subscription to the Broadband Service within 1 year of the start date of your subscription (won't get refund after ONE year)
  • deduct from your deposit refund all amounts owed and unpaid for any Services and for any Equipment you return that is damaged due to neglect, misuse, liquid damage or non-standard wear and tear. (sounds like only allow refund if it is "NEW" or "LIKE NEW" condition)
  • there is RESTOCKING FEE for opened item. Also customer pay for shipping.
There is NOT a RESTOCKING FEE, RECEIVED A FULL REFUND OF $89 for the device 11-4-12

EDIT 12-1-12 THERE IS A RESTOCKING FEE - Charged a restocking fee of $8.25. Device and packaging were spotless.
From Patrick, Customer Service:
"Your device was received in good condition and the majority of your deposit was refunded. We were charged a small fee by our logistics partner to replace packaging and re-polish the device. This fee was deducted from the deposit at cost per our T&Cs and should be nominal. We're totally committed to making internet as free as possible, including the device, but when we're are charged a real fee, we need to deduct that from deposit or we'd be forced to make users buy the device outright which we're trying to avoid. "

EDIT 1-7-2013 RMA categorized as B-stock (visible damage). Refunded $67 of the the $89 deposit. Device and packaging were spotless as well.
After inquiries via email asking for explanation, customer service stalled for about 3 weeks, then refused to provide any further explanation or proof, stating:

"I have received confirmation from our logistics provider that the condition of your device was correct and your refund amount reflects that. This is the response they sent to me "Yes, this was properly graded as B-stock. The device was not in perfect physical condition."

This conflicts with the allowance in the Service Plan terms for "reasonable wear and tear":
http://tosback.wikispaces.com/pag...=463337376

https://www.freedompop.com/terms.htm

FREEDOMPOP MAY MAKE CHANGES TO THE CONTENT AND SERVICES OFFERED ON THIS SITE AT ANY TIME. FREEDOMPOP CAN CHANGE, MODIFY OR ADD OR REMOVE PROVISIONS OF THESE TERMS AT ANY TIME BY POSTING UPDATED TERMS OF USE ON THIS SITE AND/OR BY PROVIDING YOU WITH NOTICE OF SUCH CHANGES BY EMAIL USING THE EMAIL ADDRESS THAT YOU HAVE PROVIDED TO US. IF ANY CHANGE, MODIFICATION, ADDITIONAL PROVISION OR REMOVAL OF A PROVISION IS UNACCEPTABLE TO YOU, YOU SHALL CEASE USING THIS SITE AND THE SERVICES. IF YOU INSTEAD CONTINUE TO USE THIS SITE OR THE SERVICES, YOU WILL BE CONCLUSIVELY DEEMED TO HAVE ACCEPTED THE CHANGE.

Terms as of October 4th, 2012 attached. (They HAVE been changed, but this is original terms when "I'" signed up.)

Check coverage in your area. Not available in all cities in US as per the coverage map:

https://www.freedompop.com/coverage_map.htm

SPEED TEST RESULTS

Location/zipcodeSpeed Dn (Mbps)Speed Up (Mbps)Speed add on (Y/N) USB Modem OR Hotspot Notes Date
North San Antonio 2.5 1.2 (?) ?  
Houston TX (77059) 5.7 1.9 (?) ?  
Downtown Los Angeles 6.34 0.72 N Hotspot  
Irvine (92604) 6.1 0.83 (?) ?  
Baltimore 9.3 2.0 N Hotspot Outdoor, very near to signal tower  
Baltimore 1.1 0.9 N Hotspot Indoor  
Baltimore 7.3 1.4 N Hotspot Freeway  
Boston MA 10 1.3 Y ?  
Chicago town 6.20 5.09 (?) ? Test 1 of 4 in Chicago town 
Chicago town 8.42 1.90 (?) ? Test 2 of 4 in Chicago town 
Chicago town 2.90 1.94 (?) ? Test 3 of 4 in Chicago town 
Chicago town 4.12 2.23 (?) ? Test 4 of 4 in Chicago town 
Nashua NH near FAA 7.5 1.5 N ? Average of several tests 
Maitland/Winter Park FL 5+ 2+ N Hotspot Average of several tests 
Orlando FL 5+ 2+ N Hotspot Average of several tests 
Thornton Park FL 5+ 2+ N Hotspot Average of several tests 
University Park FL 5+ 2+ N Hotspot Average of several tests 
North East of Atlanta 5.9 1.1 N ? Outside ATL Perimeter in Suburbs 
Seattle WA (U-District) 9.80 2.17 N ?  
Minneapolis MN town 9.96 2.22 (Y) ? Sculpture Garden 
San Francisco (94122) 4.25 1.25 N ? Inside house 
Sacramento CA 8.9 1.12 N Hotspot Outside Park 
Sacramento CA 7.5 1.3 Y Hotspot Tested on freeway 10/12/12
Sacramento CA 6.1 .67 Y Hotspot Tested on freeway 10/12/12
Sacramento CA 3 .62 Y Hotspot Tested on freeway 10/12/12
Sacramento CA 3.5 1.3 Y Hotspot Tested on freeway 10/12/12
Marina Del Rey CA 8.55 1.40 N Hotspot Tested in parking lot 10/15/12
Culver City CA 6.80 1.41 N Hotspot Tested at City Hall 10/15/12
Downtown Los Angeles 8.51 1.46 N Hotspot Tested in parking lot 10/15/12
Walnut, CA 10 2.76 N Hotspot Business Building 10/18/12
Burbank, CA 10.37 1.42 N Hotspot Inside Apartment 10/30/12
Piscataway, NJ 6.65 0.49 N Hotspot at UMDNJ-Robert Wood Johnson Medical School 2/1/13
Please note that when you check for coverage, the LIGHT GREEN AREA GETS LESS HORRIBLE SPEEDS, LESS THAN 1MB/S.

Toll free support (thanks to MeatCatalog)

(888) 743-8107

-------------------------------

FREEDOM FRIENDS BONUS DATA
You get an additional 50MB per month for each "Freedom Friend" you connect with through your account. Also, you can share extra data with them that you won't need that month, etc. ...very cool.

THIS IS NOT A REFERRAL as both of you are already subscribed to the service. You can add up to 10 friends for extra 500MB per month, every month. Or keep more connected friends to give or receive MB when you need it before the next cycle.

To see a list of emails of people who agree to be added, go to THIS THREAD: http://slickdeals.net/f/5276432-FreedomPop-Friends?v=1

What is says on the Find Friends page:

Earn Free Data by Connecting with Friends!

Find your friends on FreedomPop and earn free data. The more friends you connect to, the more free data you earn every month.

From the FAQ

In addition to the guaranteed 500 MB/month free you'll receive by being a user, you can also earn up to 1GB/month free by connecting with your friends on FreedomPop and earn unlimited data free by participating in partner offers and promotions.

With Freedom Friends - you'll earn 10MB for every friend you're connected with on FreedomPop (up to an additional 500MB/month).

With partner offers and promotions - you can earn unlimited data each month by completing special offers. Special offer earned data must be used in the month that it is earned otherwise it will expire.

-------------------------------

Visit the Devices page to initiate a return.

Devices subjected to neglect misuse, liquid damage or non standard wear and tear are not eligible for our return program.

Please post here if you find any proof to support above opinions.

-------------------------------

Inactive Account Fee

https://www.freedompop.com/servic..._terms.htm
If you choose the free Broadband Service and use less than 5mb in any given month, we???ll charge you a $.99 Active Status fee to keep your account active.

----------------------------------------------------------------------------

TRACKING DATA USAGE

If you are using Android and want to keep track of your data, you can use the free app FreedomChomp - https://play.google.com/store/app...eedomchomp

To track useage on a PC, you can use the Performance Monitor in the Task Manager.
1. Start Task Manager (Ctrl-Alt-Delete)
2. Select the Network tab
3. Select View Menu->Select Columns
4. Check Bytes (total of Bytes Sent and Received)
Leave the Task Manager on and note the Total Bytes for the day or session.
Add that to the total from your FreedonPop account home page.

On an Android device, download this app: Network Speed (there are probably others, as well: CISCO Data app)
Open the app and select menu, then select Totals. There is a daily and a monthly total for each network type.
See eth0 for wifi totals.

A single speedtest on (www.speedtest.net [speedtest.net]) took over 10MB, so there is your minimum.

Video review of product (Photon)
http://www.youtube.com/watch?v=BSRAPoYaXp4
--------------------------------------------------------------------------

Exclusions from Arbitration/Right to Opt Out

Notwithstanding the above, you or FreedomPop may choose to pursue a Dispute in court and not by arbitration if: (a) the Dispute qualifies, it may be initiated in small claims court; or (b) YOU OPT-OUT OF THESE ARBITRATION PROCEDURES WITHIN 30 DAYS FROM THE DATE THAT YOU FIRST CONSENT TO THIS AGREEMENT (the "Opt-Out Deadline"). You may opt out of this Provision by mailing written notification to FreedomPop, 18757 Burbank Boulevard, Tarzana, CA 91356. Your written notification must include: (1) your name; (2) your address; and (3) a clear statement that you do not wish to resolve disputes with FreedomPop through arbitration. Your decision to opt-out of this arbitration Provision will have no adverse effect on your relationship with FreedomPop. Any opt-out request received after the Opt-Out Deadline will not be valid and you must pursue your Dispute in arbitration or small claims court.

--------------------------

Why are there so many complaints? Why is everyone returning devices?

Responses:
http://slickdeals.net/f/5273826-FreedomPop-FREE-4G-Mobile-Internet-500MB-per-month-with-49-99-deposit?v=1&p=54263578#post54263578
--------------------------

Using the 4G USB modem stick with Nexus 7 (may also work with other android devices), just do the following steps.
1. Turn off wifi
2. Plug the stick in the USB port (need the micro USB OTG for Nexus 7)
3. Open a web browser.
4. Go to http://192.168.14.1 and under the Advanced setting, select NAT Mode. Then, apply.

That's it. No rooting or additional app required.

1,660 Comments

107 108 109 110 111

Sign up for a Slickdeals account to remove this ad.

#1651
Quote from FreedomPop View Post :
We are working on shipping these devices as quickly as possible. We appreciate your patience.
Freedompop,

I am a brand-new customer to FreedomPop, and I have attempted to contact customer service for the past four days straight with one or more e-mails per day with no answer at the time of this post -- so I am reaching out to you here since you have a presence in a public forum.

Issue #1: I've also become a member of the freedomPop forums; however, other than reading posts it will not let me start a new thread or reply posts of a similar nature.Confused

I ordered two devices, both Samsung Galaxy 4's, one white, one black with priority handing for an extra fee. I also ordered the unlimited plan for both, as I figured that since I am already a Sprint User since 1997, using their network (which works best for me) at 67% with 1GB higher data speeds, but loss of off-network roaming, which I don't use 99% of the time since 2010.

Issue #2: According the website, both devices were allocated on the same date. I received the first device, the white one on Christmas Eve, while the device that allocated at the same time with priority handling has yet to be kitted and/or shipped at the time of this post.Mad

Issue #3: For the White S4, the charger that was included was DOA, while I had another charger and am currently using it. Please credit my account for the amount of the charger and/or provide pre-paid label so I may send charger back in exchange for one that actually works. Also no other standard gear one would expect with a phone from a phone company like headphones, manual, etc. Just a basic card for activation instructions.Confused

Issue #4: White S4, did not arrive with up-to-date applications, unknown to me, the time, it automatically downloaded several hundred MB of data over the air eating up precious data on the 3G network (I am a 1000' from the tower and get 2Mb d/l, 1Mb u/l speeds). So, when I went to work with 4G coverage, I was astonished to learn it would only get 0.5 Mb d/l, 1 Mb u/l speeds according to speedtest.net. I logged on to my account to see that 1.6 GB had already been used at 3G speeds, and 1 MB (megabyte) while the phone was in 4G LTE coverage, I was expecting almost 1.5 GB of 4G coverage, not none. I then added the app, which gave me 200 MB, the speedtest >3 hours after this revealed throughput up to 5 Mb d/l, and 3 Mb u/l or previous results depending on which 4G LTE tower the phone connected itself to.EEK!

Suggestion/Feedback: Please segregate the 3G and 4G LTE data pools for the 1G cap before throttling, just a suggestion after I read, after-the-fact, on how you handle data, like other companys do for limited any-time minutes (e.g. 4G) vs unlimited night/evening (e.g. 3G) minutes for voice calls on their networks.

Issue #5: Various reviews of the 'unlimited' plan for 19.99/mo indicated included hotspot functionality (I've tried the option in-phone, and using pdaNet as mentioned in your forums after the in-phone failed), neither is functional as a wi-fi tethered hotspot even after updating the PRL as mentioned in your forums. I intentionally spent the extra $200 on your phones to prevent any issues as it seemed this plan was not available on BYOD.Mad

See: http://blog.freedompop.com/ August 4th post where your company explicitly states "Tethering will also be included on certain FreedomPop LTE phones" as part of the $20 a month unlimited plan and confirmed in this independent reviews on cNet and other trusted sites. All mentioned throttling the data speeds once the 1GB data cap was met, but still worked at 3G speeds.

Now that I have complained, I will also go over the compliments/observations:

1: Voice call quality is better than my current handset with Sprint, in spite of negative reviews on the Internet, although there is a slightly longer perceptible lag 1/2 second is now about a second.bounce

2: The 3G data speeds are better than my current handset, and when 4G LTE kind of works, these are much better.Smilie

3: I asked Sprint to match your plan if I upgraded to Samsung 4S's, they couldn't, $50 / month per handset for unlimited 4G LTE is the best they could do per handset especially as it is using the same network -- go figure.Confused

In summary, if the hotspot issue is worked out, freedompop becomes responsive to my inquiries, and most importantly that the Black S4 is delivered ASAP (as it had priority handling at extra cost) I will likely migrate to FreedomPop, otherwise, I will return the device(s) and cancel within the 30-day window as I am still maintaining my Sprint plan concurrently for the month while evaluating FreedomPop.

I also have one additional question, if the aforementioned conditions can be met:

I plan on deactivating my current phone numbers and transferring them to new phones; however, I would like to keep the new phone numbers, as they are close to each other by registering my old handsets to your service and give them to our children (possible two additional accounts), basically reverse the phone numbers being assigned?

I don't like posting personal information on open forums, you may find my initial account my looking for the forum user name of "CaptJan" same as it is here, the last four digits of the phone number are 5448, and the other account has the same name and similar phone number with the last four digits being 5444 (only the last digit is different).

Thank you for your time and attention to this matter, and have a great Holiday.

Best Regards,
Jan

P.S. After reading the fair usage web page, the unlimited plan actually has caps on voice calls (2500 minutes) and text messages (5000), which we won't actually reach based on our historical usage, please confirm that the 3G (throttled) speeds are actually unlimited as well as data wasn't mentioned in the fine print but mentioned in the previously aforementioned blog of yours?
Reply Helpful Comment? 0 0
#1652
Quote from CaptJan View Post :
Freedompop,

I am a brand-new customer to FreedomPop, and I have attempted to contact customer service for the past four days straight with one or more e-mails per day with no answer at the time of this post -- so I am reaching out to you here since you have a presence in a public forum.

Issue #1: I've also become a member of the freedomPop forums; however, other than reading posts it will not let me start a new thread or reply posts of a similar nature.Confused

I ordered two devices, both Samsung Galaxy 4's, one white, one black with priority handing for an extra fee. I also ordered the unlimited plan for both, as I figured that since I am already a Sprint User since 1997, using their network (which works best for me) at 67% with 1GB higher data speeds, but loss of off-network roaming, which I don't use 99% of the time since 2010.

Issue #2: According the website, both devices were allocated on the same date. I received the first device, the white one on Christmas Eve, while the device that allocated at the same time with priority handling has yet to be kitted and/or shipped at the time of this post.Mad

Issue #3: For the White S4, the charger that was included was DOA, while I had another charger and am currently using it. Please credit my account for the amount of the charger and/or provide pre-paid label so I may send charger back in exchange for one that actually works. Also no other standard gear one would expect with a phone from a phone company like headphones, manual, etc. Just a basic card for activation instructions.Confused

Issue #4: White S4, did not arrive with up-to-date applications, unknown to me, the time, it automatically downloaded several hundred MB of data over the air eating up precious data on the 3G network (I am a 1000' from the tower and get 2Mb d/l, 1Mb u/l speeds). So, when I went to work with 4G coverage, I was astonished to learn it would only get 0.5 Mb d/l, 1 Mb u/l speeds according to speedtest.net. I logged on to my account to see that 1.6 GB had already been used at 3G speeds, and 1 MB (megabyte) while the phone was in 4G LTE coverage, I was expecting almost 1.5 GB of 4G coverage, not none. I then added the app, which gave me 200 MB, the speedtest >3 hours after this revealed throughput up to 5 Mb d/l, and 3 Mb u/l or previous results depending on which 4G LTE tower the phone connected itself to.EEK!

Suggestion/Feedback: Please segregate the 3G and 4G LTE data pools for the 1G cap before throttling, just a suggestion after I read, after-the-fact, on how you handle data, like other companys do for limited any-time minutes (e.g. 4G) vs unlimited night/evening (e.g. 3G) minutes for voice calls on their networks.

Issue #5: Various reviews of the 'unlimited' plan for 19.99/mo indicated included hotspot functionality (I've tried the option in-phone, and using pdaNet as mentioned in your forums after the in-phone failed), neither is functional as a wi-fi tethered hotspot even after updating the PRL as mentioned in your forums. I intentionally spent the extra $200 on your phones to prevent any issues as it seemed this plan was not available on BYOD.Mad

See: http://blog.freedompop.com/ August 4th post where your company explicitly states "[COLOR="red"]Tethering will also be included[/COLOR] on certain FreedomPop LTE phones" as part of the $20 a month unlimited plan and confirmed in this independent reviews on cNet and other trusted sites. All mentioned throttling the data speeds once the 1GB data cap was met, but still worked at 3G speeds.

Now that I have complained, I will also go over the compliments/observations:

1: Voice call quality is better than my current handset with Sprint, in spite of negative reviews on the Internet, although there is a slightly longer perceptible lag 1/2 second is now about a second.bounce

2: The 3G data speeds are better than my current handset, and when 4G LTE kind of works, these are much better.Smilie

3: I asked Sprint to match your plan if I upgraded to Samsung 4S's, they couldn't, $50 / month per handset for unlimited 4G LTE is the best they could do per handset especially as it is using the same network -- go figure.Confused

In summary, if the hotspot issue is worked out, freedompop becomes responsive to my inquiries, and most importantly that the Black S4 is delivered ASAP (as it had priority handling at extra cost) I will likely migrate to FreedomPop, otherwise, I will return the device(s) and cancel within the 30-day window as I am still maintaining my Sprint plan concurrently for the month while evaluating FreedomPop.

I also have one additional question, if the aforementioned conditions can be met:

I plan on deactivating my current phone numbers and transferring them to new phones; however, I would like to keep the new phone numbers, as they are close to each other by registering my old handsets to your service and give them to our children (possible two additional accounts), basically reverse the phone numbers being assigned?

I don't like posting personal information on open forums, you may find my initial account my looking for the forum user name of "CaptJan" same as it is here, the last four digits of the phone number are 5448, and the other account has the same name and similar phone number with the last four digits being 5444 (only the last digit is different).

Thank you for your time and attention to this matter, and have a great Holiday.

Best Regards,
[COLOR="Navy"]Jan[/COLOR]

P.S. After reading the fair usage web page, the unlimited plan actually has caps on voice calls (2500 minutes) and text messages (5000), which we won't actually reach based on our historical usage, please confirm that the 3G (throttled) speeds are actually unlimited as well as data wasn't mentioned in the fine print but mentioned in the previously aforementioned blog of yours?
Yeah....sorry, definitely not the right place for this. Don't expect any results, and your post will likely be deleted.
Reply Helpful Comment? 0 0
#1653
TheImage,

Thanks for your response and quote, they will have to delete both posts.

Quote from theimage13 View Post :
Yeah....sorry, definitely not the right place for this. Don't expect any results, and your post will likely be deleted.
I've tried to send a PM that apparently didn't go through, also sent yet another e-mail to support (at) freedompop (dot) com in yet another futile attempt to get some semblance of customer service from freedompop.

As I do like the phone and performance of the one phone that I have gotten so far.
Reply Helpful Comment? 0 0
#1654
Quote from WTFmissles View Post :
Might just be a coincidence but a couple of days after I placed my order on FreedomPop, my card was stolen too and used at a toy website based out of the UK. I have had the card for about a year without any issues until now.
Same here. Never have had my card stolen in 10 years, and it happened 25 days after placing a freedompop order. WTF?
Reply Helpful Comment? 0 0
#1655
anybody has experience with returning the device got the deposit back?
Reply Helpful Comment? 0 0
#1656
I had a $99 security deposit on my freedompop photon. I called in, said I wanted to return it, they gave me an RMA, I sent it in and got an email "Your Refund Has Been Processed". "Credit where credit is due. Dear xxxx,
On 09/19/2015, we credited $99.00 to your card ending in xxxx. Your reference number is xxxxx. Keep in mind, it takes some banks up to five business days to make an account credit."

I should have returned it years ago. It rarely made a wimax connection.
Reply Helpful Comment? 0 0
#1657
I sent a message to freedompop about returning my Photon and getting the security deposit. This is the response I got back:

"Thank you for contacting FreedomPop Email Support! I sincerely apologize for the delayed response. My name is Alyssa, and I will be the Email Support Agent. I am sorry to inform you that your deposit is not eligible for refund. Please be informed that you may only refund your deposit within 12 months."

I don't remember I saw this 12 months limit on security deposit when I placed the order on Oct. 2nd, 2012
Reply Helpful Comment? 0 0

Sign up for a Slickdeals account to remove this ad.

#1658
Quote from mingxun View Post :
I sent a message to freedompop about returning my Photon and getting the security deposit. This is the response I got back:

"Thank you for contacting FreedomPop Email Support! I sincerely apologize for the delayed response. My name is Alyssa, and I will be the Email Support Agent. I am sorry to inform you that your deposit is not eligible for refund. Please be informed that you may only refund your deposit within 12 months."

I don't remember I saw this 12 months limit on security deposit when I placed the order on Oct. 2nd, 2012
Call them. They gave me a RMA number. I returned it 3 weeks ago still waiting for the refund. I call again today. they said in 3 to 5 days will see the credit.
Reply Helpful Comment? 0 0
#1659
now when logged in they have a screen ask for upgrade to LTE Device. I don't know does it let reuse the same account with 1gb or new account with 500mb.
I am referring to the photon 4g I ordered for $99 in 2012. this device will not work after Nov 6th 2015.
Reply Helpful Comment? 0 0
Last edited by samsum13 October 24, 2015 at 05:39 PM
#1660
good list
Reply Helpful Comment? 0 0
Last edited by jclj2005 November 5, 2015 at 06:27 PM
#1661
My Photon Wimax device will die tomorrow.
Reply Helpful Comment? 0 0
Page 111 of 111
107 108 109 110 111
Join the Conversation
Add a Comment
 
Copyright 1999 - 2016. Slickdeals, LLC. All Rights Reserved. Copyright / Infringement Policy  •  Privacy Policy  •  Terms of Service  •  Acceptable Use Policy (Rules)
Link Copied to Clipboard