Forum Thread

4myrebate erroneously rejecting dozens of rebates?

dealhunter64 1,138 325 September 14, 2015 at 11:08 PM
I am having issues with dozens of my 4myrebate rebates, including TigerDirect, McAfee, BuyDig, Slickdeals, and Asus rebates.

The rebates show this message:

9/8/2015 7:00:52 PM: Declined: The rebate documentation was not received within the valid timeframe

This is even on such rebates that were received well before the deadline, such as:

Mail Documentation By: 8/25/2015
Documentation Received: 8/5/2015 11:45:21 AM

Evidently, 4myrebate is holding the rebates an unusually long time before processing them, and their system rejects the rebates if they end up being processed more than 60 days after the order date, even if the rebate was received within the timeframe!

I have complained about these rebates via email. I am then told:

"Thank you for contacting the Rebate Center.

We apologize for the inconvenience that this has caused you. We were able to review your claim with tracking # XXXXXXXXXXXXX. We tried to process and approved the claim, however, the claim got declined due to Unable to verify purchase information. This means that we need more information about the item that you have purchase online from Tigerdirect.com.

We would like to advise to please call our customer service hotline at call 800-286-9146 on Mon. - Fri. 9:00am - 6:00pm (EST) to discuss further the details."

On the 10 rebates I complained about, all of the statuses were changed to:

Declined: Validation Error – Unable to verify purchase information.

Evidently, they no longer have a way to verify the purchase with TigerDirect after 60 days have passed?

This is quite unbelievable and I have never had this problem with 4myrebate until the past couple weeks. I am getting worried they are about to go belly up since I have quite a few rebates pending.

I have not yet tried calling, but I am not looking forward to dealing with dozens of rebates on the phone. Unfortunately, many other rebates say "documentation received" and will probably changed to "Declined" as soon as 60 days from the order date have elapsed, even though 4myrebate received the rebate submissions well before 60 days had passed!

57 Comments

1 2 3 4

Sign up for a Slickdeals account to remove this ad.

Joined Sep 2006
L6: Expert
1,138 Posts
325 Reputation
Original Poster
#2
I checked all my tracking numbers and they rejected 49 of my rebates, all with the error message "Validation Error – Unable to verify purchase information" or "The rebate documentation was not received within the valid timeframe," and none of these were submitted outside the timeframe.
Reply Helpful Comment? 0 0
Joined Mar 2010
L1000: Wizard of Cheap
4,486 Posts
1,426 Reputation
#3
This type of matter is the exact opposite of the SD rule. ALWAYS CALL. Sending out emails will likely do nothing other than get you double-speak jibberish. One can be extremely forceful (without being a complete a-hole) when dealing with a live person.
Reply Helpful Comment? 0 0
Joined Sep 2006
L6: Expert
1,138 Posts
325 Reputation
Original Poster
#4
I just had 1 approval email roll in for a $70.00 McAfee rebate and the status changed today to Approved so I am going to give it a little while and see if the other rebates start changing.
Reply Helpful Comment? 0 0
Joined Sep 2006
L6: Expert
1,138 Posts
325 Reputation
Original Poster
#5
I called in and was told the rebates were rejected because I exceeded the per-household limit. When I said that the limit is supposed to be per offer code and that the rebates are offered on the same items on different days or weeks with different offer codes, I was told that is not correct and that the rebate form clearly specifies "Item maximum: 1 per household," not 1 per offer code.

They also told me I have made excessive submissions in general.

I was not allowed to speak with a supervisor, but was told the supervisor is busy and will call me back later.

This is very troubling. I may lose over $1,000.
Reply Helpful Comment? 0 0
Last edited by dealhunter64 September 15, 2015 at 12:52 PM
Joined Sep 2006
L6: Expert
1,138 Posts
325 Reputation
Original Poster
#6
Looking at the rebates that have been approved, it appears they are only approving rebates for items that I have not submitted rebates for before. For example, they have rejected all submissions for the Kingwin CD-ROM/DVD-ROM drives, because I already submitted this product before (on a different offer code).

Hundreds of other people who shops at TigerDirect submit multiple rebates for the same item under different offer codes, though. There is no limit of 1 per year on the TigerDirect rebates, like with McAfee rebates. How can they get away with this?
Reply Helpful Comment? 0 0
Joined Sep 2006
L6: Expert
1,138 Posts
325 Reputation
Original Poster
#7
Here is a list of all the rebate offer numbers that were rejected:

TD-22473
ADO-100012
TD-22700
TD-22698
TD-22905
TD-22909
TD-22883
TD-22726
TD-22831
ASU-13041
TD9-10300
SKD-10062
TD-23596
TD-23627
TD-23609
TD-23690
TD-23625
TD-23604
TD-23623
TD-23602
TD-23600
TD-23826
TD-23842
TD-23738
TD-23621
TD-23774
TD-23779
TD-23782
TD-23900
TD-23942
TD-23784
TD-23910
TD-24012
TD-24034
TD-24040
TD-24042
TD-24045
TD-24014
TD-24085
TD-24091
TD-24128
TD-24109
TD-24089
TD-24139
TD-24131
TD-24077
TD-24144
TD-24181
Reply Helpful Comment? 0 0
Joined Sep 2006
L6: Expert
1,138 Posts
325 Reputation
Original Poster
#8
See the attached image from my spreadsheet for all the declined rebates. Shocking. Most were declined yesterday with the message "Validation Error – Unable to verify purchase information," but the earlier ones say "Declined: The rebate documentation was not received within the valid timeframe," even though they were well within the timeframe. Some of the rebates were not submitted until as much as 45 days after the purchase, though, but I was much quicker at submitting the more recent ones.

I can't believe they told me on the phone that my rebates are invalidated for doing more than one of the same item and for "excessive submissions." If that is true, most people on here should be invalidated too.
Reply Helpful Comment? 0 0

Sign up for a Slickdeals account to remove this ad.

#9
Looks like they either changed their policy very abruptly (they can't legally do that in the middle of a rebate), have singled you out, or you just got some very incompetent people handling your case (best case scenario).

Either way, legally, each rebate offer is a distinct entity and the explanation they gave you is absolutely wrong and would not hold up in court.

"Limit x rebate per qualifying rebate *offer*" <- right there in black and white in the terms of every TD rebate.

Did you mention different "offer" instead of "offer code" - that is an important legal technicality here, the code just means the offer are different. Try calling again, read them that section of terms of conditions word-by-word. Be persistent. If they do not respond, your next set of actions include BBB, credit card disputes, and of course legal proceedings.
Reply Helpful Comment? 0 0
Joined Sep 2006
L6: Expert
1,138 Posts
325 Reputation
Original Poster
#10
Quote from pal2002 View Post :
Looks like they either changed their policy very abruptly (they can't legally do that in the middle of a rebate), have singled you out, or you just got some very incompetent people handling your case (best case scenario).

Either way, legally, each rebate offer is a distinct entity and the explanation they gave you is absolutely wrong and would not hold up in court.

"Limit x rebate per qualifying rebate *offer*" <- right there in black and white in the terms of every TD rebate.

Did you mention different "offer" instead of "offer code" - that is an important legal technicality here, the code just means the offer are different. Try calling again, read them that section of terms of conditions word-by-word. Be persistent. If they do not respond, your next set of actions include BBB, credit card disputes, and of course legal proceedings.
I said offer code but I also clarified in the call that they are separate offers. I think I was talking to someone in another country. She told me she would have her supervisor call me back within an hour but now it's been 3-4 hours and no call.
Reply Helpful Comment? 0 0
#11
Quote from dealhunter64 View Post :
I said offer code but I also clarified in the call that they are separate offers.
Their own terms specifically say limit 1 per offer:

"Limit One (1) rebate per qualifying rebate offer, per person, billing address, company, household and receipt/invoice/packing slip during the eligibility period, except were prohibited by law."

Seems pretty clear to me.

Quote from dealhunter64 View Post :
I think I was talking to someone in another country.
4myrebate CS is in the US as far as I know, but you definitely spoke to an idiot. Sadly 4myrebate CS is full of them.

Quote from dealhunter64 View Post :
She told me she would have her supervisor call me back within an hour but now it's been 3-4 hours and no call.
Good luck with that. Supervisors are usually just as unwilling to help as front line CS.

As others have said, keep pushing and don't back down. If you need to, take this up with Google's order protection (if you have been clicking the button after ordering) and complain on the 4myrebate BBB page. They do respond to BBB complaints.

If all else fails, take this up with your credit card company and stick it to TD that way. Based on what you have told us so far they haven't given any valid reason for denying anything.

I hope you can get this sorted out. Please keep us posted.
Reply Helpful Comment? 0 0
#12
Quote from pal2002 View Post :
Looks like they either changed their policy very abruptly (they can't legally do that in the middle of a rebate)
It wouldn't be the first time they have done that. They like to fall back on this gem in the terms: "Offer subject to change at any time."

When they decided to stop allowing Amex cards to be converted/refunded to checks the terms still said we could, some for months afterwards. I made some noise about that, even made BBB complaint and was met with the "sorry, we changed the terms, too bad" response.

The only way to stop that kind of crap is to sue but they know no one is going to do that.
Reply Helpful Comment? 0 0
Joined Aug 2012
L10: Grand Master
6,163 Posts
6,483 Reputation
#13
It looks like they're just making up BS because you've been blacklisted and they're not supposed to tell you.
Reply Helpful Comment? 0 0
Joined Sep 2006
L6: Expert
1,138 Posts
325 Reputation
Original Poster
#14
Quote from k84 View Post :
Their own terms specifically say limit 1 per offer:

"Limit One (1) rebate per qualifying rebate offer, per person, billing address, company, household and receipt/invoice/packing slip during the eligibility period, except were prohibited by law."

Seems pretty clear to me.



4myrebate CS is in the US as far as I know, but you definitely spoke to an idiot. Sadly 4myrebate CS is full of them.



Good luck with that. Supervisors are usually just as unwilling to help as front line CS.

As others have said, keep pushing and don't back down. If you need to, take this up with Google's order protection (if you have been clicking the button after ordering) and complain on the 4myrebate BBB page. They do respond to BBB complaints.

If all else fails, take this up with your credit card company and stick it to TD that way. Based on what you have told us so far they haven't given any valid reason for denying anything.

I hope you can get this sorted out. Please keep us posted.
Thank you for your comments + help! Yes, I agree that they do not have a leg to stand on. It would also appear that I have been blacklisted. 5 additional rebates were changed to "declined" status today. This is including all the monitor mounts from the recent offers, which are $60.00, $70.00, or even $140.00 rebates. For these rebates, there were no prior rebates for these items, so it is impossible for them to argue that I already claimed rebates for these items.

I ordered the items that were on rebate recently and will have to return about 20 TigerDirect boxes unopened, I suppose. This is so ridiculous. It's not like I am reselling the stuff or submitting fraudulent requests. I'm not even using my friends or family to receive rebates at all. It's all in my name.

My complaints to McAfee and Asus regarding a $70.00 rebate and $10.00 rebate resulted in those rebates being changed to "Approved" today. I submitted new emails about my $40.00 Total Defense rebate, $20.00 Slickdeals rebate, and $10.00 Adorama rebate today and am awaiting replies regarding these declined rebates. Unfortunately, all the rest are TigerDirect rebates, and there has been no change with them.

I have been clicking the Google Protection button on every order. I will probably reach out to Discover, the BBB, and Florida Attorney General's office first.
Reply Helpful Comment? 0 0
Joined Sep 2006
L6: Expert
1,138 Posts
325 Reputation
Original Poster
#15
I forgot to post this earlier: Here is the reply I received from Rebate Assurance. They did not even read my email, since if they had read it they would see I was complaining about already submitted rebates being denied, rather than looking for forms. I sent a follow-up email 9 hours ago, which has not yet been replied to:

Quote :
To locate the rebate forms please visit the rebate center's web page and search by your order/item number:

http://www.tigerdirect.com/sector...ter-_-help

Best Regards,
Edwin B
Reply Helpful Comment? 0 0
Page 1 of 4
1 2 3 4
Join the Conversation
Add a Comment
 
Copyright 1999 - 2016. Slickdeals, LLC. All Rights Reserved. Copyright / Infringement Policy  •  Privacy Policy  •  Terms of Service  •  Acceptable Use Policy (Rules)  •  Interest-Based Ads
Link Copied to Clipboard