Slickdeals is community-supported.  We may get paid by brands for deals, including promoted items.
forum thread
WAIR 14.7K Views
Oct 6, 2026 10:22 PM

iPhone 16e with port-in on Boost Mobile $90 initial cost

$90

$660

86% off
Boost Mobile
Get Deal at Boost Mobile

Why are you downvoting this deal?

Good Deal?
42Comments
Save
Share
Deal Details
iphone 16e port-in deal is now $29.99 and only requires 1 month of $60 service totaling $89.99.

Previously $49.99 and requiring 2 months of $60 service totaling $169.99.

Note that T&C requires 90 days of service or else full MSRP will be charged. Your total cost will vary depending on if you can successfully change the plan after the first month.

https://www.boostmobile.com/shop/iphone-16e.html
Community Notes
About the Poster
Deal Details
Community Notes
About the Poster
iphone 16e port-in deal is now $29.99 and only requires 1 month of $60 service totaling $89.99.

Previously $49.99 and requiring 2 months of $60 service totaling $169.99.

Note that T&C requires 90 days of service or else full MSRP will be charged. Your total cost will vary depending on if you can successfully change the plan after the first month.

https://www.boostmobile.com/shop/iphone-16e.html

Community Voting

Deal Score
-12
Good Deal
Bad Deal

Why are you downvoting this deal?

Community Reviews

This Boost Mobile iPhone 16e port in deal is really about the low upfront price, but it comes with strict service terms. The checkout fine print says the line must stay active for at least three months, or Boost can charge the full MSRP minus what was already paid. The phone also has to be activated within 30 days, and the account may be billed automatically on the card used at checkout. Unlock timing is still a concern, with Boost policy pointing to 12 months of active service.

Common Questions (4)

  • Yes. The checkout terms say you must maintain service on the activated line for a minimum of three months, or Boost can charge the full MSRP minus any amount already paid. The phone also must be activated within 30 days of purchase to avoid the same MSRP charge.

  • The terms authorize Boost to automatically charge the payment method on file, and comments say they may also charge cards used on the order and send collections if the account is not kept in good standing. If the device is not activated within 30 days or the 3-month service minimum is not met, the full MSRP can be billed back.

  • Boost chat says downgrading to the $25 plan during months 2 or 3 is not permitted on this promotion, and changing plans may trigger loss of the promotional offer. The agent also said the promo requires staying on the $60 plan for 12 months, which conflicts with the checkout terms that only mention 3 months of service.

  • Boost's unlocking policy is cited as requiring 12 months of active, paid service before the phone can be unlocked. One reported case says an iPhone bought from Boost was unlocked even after service stopped after the first month, but that does not match the stated policy.

Join The Conversation

Share your experience with the Slickdeals community

Share information with the community. Please follow our Community Guidelines and be kind!

42 Comments

Sign up for a Slickdeals account to remove this ad.

Oct 7, 2026 12:57 AM
64 Comments
Joined Mar 2024
ConstansOct 7, 2026 12:57 AM
64 Comments
Just my 5 cents. Always thought that to get iphone unlocked from Boost you need 12 months of active service. Bought iphone 15 2 years ago from them and didnt pay after 1st month. Was surprised to find out a couple weeks ago that it is unlocked😅
1
Oct 7, 2026 1:58 AM
8.2K Comments
Joined Nov 2010
MusicSharkOct 7, 2026 1:58 AM
8.2K Comments
Bull deal!!!
Pro
Oct 7, 2026 1:33 PM
12.5K Comments
Joined Jul 2008
c2nah777
Pro
Oct 7, 2026 1:33 PM
12.5K Comments
Boost chat agent was is certain that one would not be allowed to downgrade their plan for months 2 and 3. So I would expect another $120 for months 2-3. But YMMV.

For potentially saving up to $70 for not paying the full $60 plan for months 2-3, I doubt it would be worth fighting if they turn you down when you attempt to downgrade for those months (AS THIS CSR IS CERTAIN THEY WILL NOT ALLOW).

Here is the transcript:

Z: Hi there! Thanks for reaching out to Boost. I'm Zeyad, and I am happy to help! Can you tell me more about your concern?

ME: For the iPhone 16e promotion, there is this affirmation at checkout. I must keep service for 3 months or be charged the retail value less the amount paid for the discounted phone. *****************I have a question about this. Would I be allowed to switch plan from $60 to $25 for months 2 and 3? Or must we stay on the $60 plan for 3 months. It does not specify...

Z: Oh, I'm sorry to hear that.
Sure thing! We can definitely check this for you.
so you mentioned that you wanted to check for the terms of the 16e promo

ME: yes

Z: the plan needs to be $60 for a year

ME: The terms say only 3 months. I am not asking about the unlock policy.

Z: yes the plan needs to be 12 months then it can be changed

ME: So if I understand you I can pay $60 for 3 months but not $60 + $25 + $25.

Z: I'm sorry. What do you mean?

ME: Read my first comment again.
I am required to keep active for 3 months to avoid being charged full price for the phone.

Z: If you want to get the iphone 16e for 149.99 you will be required to stay on the $60 plan for a year.

MEBig Grinuring month 1 I would like to downgrade from $60 to the $25 plan for month 2 and 3.
The promotion is for $29.99 for the phone and $60 for one mopnth to get the phone when I port in.
There is no requirement to continue the plan after 3 months.
I can close the account at that point and keep the phone. But if I stop paying after one or two months, it says I can be billed back for the phone.

Z: To maintain the promotional price for the iPhone 16e, you are required to stay on the $60 Unlimited plan for a full 12 consecutive months.

Downgrading to the $25 plan during months 2 or 3 is not permitted under the promotion terms. If you change or downgrade your plan before completing the 12 months, it violates the promotional agreement and will result in being billed the full retail price difference for the phone.
Is there anything else I can help you with today aside form the promo terms?

ME: That is not listed in the terms for this promotion. Can you link me to that?

Z: https://help.boostmobile.com/docs...YwJGwwJGgw

ME: Here are this promotion's terms at checkout:
By checking this box I agree to e-transaction/e-signature, Privacy Policy, Terms & Conditions. Once activated I authorize Boost Mobile to automatically charge my card monthly for my Boost Mobile services, taxes and surcharges. My service will not begin until my SIM is activated. If I do not activate my Device(s) on Boost Mobile within 30 days of purchase, I may be charged the full MSRP of the Device(s) (less my purchase price), if applicable, to the card used today or any alternative method. If I am purchasing a discounted Device and do not maintain service on the activated line for a minimum of three months, I will owe the full MSRP (less any amount already paid).
By providing your contact information, you consent to Boost Mobile or its representatives using this information to contact you regarding your Boost Mobile services via email, sms or phone. Msg and data rates may apply.

Z: Is there anything else I can help you with today aside from the promo deals?

ME: Yes. read that

Z: I read it
So, as mentioned the terms that I provided are the promo terms
Would there be anything else that we can further help you out with today?

ME: I do not see what you are talking about in your link yet. Where is it?

Z: in the link

ME: Let me check it please
There is nothing like what you quoted in that link.
That link is pertaining to multimonth offers.
Not discounted phones.
Since I would only be paying for one month to get the phone shipped and the terms say I need to stay active for 3 months. It appears I could change the plan because it is only a one month plan.
This is not a multimonth plan. But the discount requires 3 months of service. Not 3 months of $60 service plan.

Z: All promotional requirements are governed by our Terms & Conditions. If you choose to proceed based on your own interpretation, that is entirely your choice.

However, please be aware that our system will simply not allow you to change or downgrade the plan on this promotion—the option is restricted. Furthermore, if you decide to cancel service, the device will remain locked to Boost Mobile and cannot be unlocked.

Is there anything else I can assist you with today?

ME: This should be brought to the attention of someone who can answer me.

Z: I already did.
Would there be anything else that we can further help you out with today?

ME: Can you put in a request?

Z: sadly we do not have that in the system
you can chat with as many agent as you like, they will all give the same answer

ME: Okay thanks for doing what you could to guess.

Z: our number is 833-502-6678
I assure you you will get the same answer

ME: Great. Thanks

Z: Is there anything else I can help you with today aside from the 16e promo terms?

ME: No.
----------------------------------------------
1
Oct 7, 2026 2:05 PM
453 Comments
Joined Nov 2010
golgo1313Oct 7, 2026 2:05 PM
453 Comments
Thank you for spotting this trickery! I would never have read the fine print before checkout. This is so dirty.
Pro
Oct 7, 2026 2:28 PM
12.5K Comments
Joined Jul 2008
c2nah777
Pro
Oct 7, 2026 2:28 PM
12.5K Comments
SO FAR, the closest thing I can find in generic terms about switching plans is here

Note: It does mention that you may lose the promotional offer, so iffy.

Still no reason to interpret that as you will lose the phone's promotional price discount, as the offer was only for one month at $60.

I would certainly try to switch plans during month 1 to $25 for months 2-3. Just don't know if it would flag them to retroactively charge for the retail price of the phone.

IF I were to attempt this offer, I would certainly use a virtual credit card with commensurate monthly limits. Then if they tried, I may have the leverage to fight the bill, but for $70, it might not be worth it if they turn it over to a collection agency and ding your credit, while technically breaking their own stated terms!

I'd suggest screenshots of the terms for any action you may need to take for a fight. I am passing on this offer, as it is not worth it to pay $30 (phone) + $180 (plan). It can be found cheaper elsewhere.

Nor is it worth it to me to fight about the $70 difference if they won't let me downgrade plans.

https://help.boostmobile.com/docs...0available.
Oct 8, 2026 6:32 PM
349 Comments
Joined Jan 2022
obijeewhyenOct 8, 2026 6:32 PM
349 Comments
Quote from OnePlus7pro View quoted comment :
Also looks like they will charge you full MSRP if you don't pay for 3 months of service!By checking this box I agree to e-transaction/e-signature, Privacy Policy, Terms & Conditions. Once activated I authorize Boost Mobile to automatically charge my card monthly for my Boost Mobile services, taxes and surcharges. My service will not begin until my SIM is activated. If I do not activate my Device(s) on Boost Mobile within 30 days of purchase, I may be charged the full MSRP of the Device(s) (less my purchase price), if applicable, to the card used today or any alternative method. If I am purchasing a discounted Device and do not maintain service on the activated line for a minimum of three months, I will owe the full MSRP (less any amount already paid).By providing your contact information, you consent to Boost Mobile or its representatives using this information to contact you regarding your Boost Mobile services via email, sms or phone. Msg and data rates may apply.
this is such crap from boost, also to hide it like that in the fine print 💩
Oct 11, 2026 3:03 AM
656 Comments
Joined Dec 2013
r19Oct 11, 2026 3:03 AM
656 Comments
I am SO glad I thought to come on here and check if this post was going on. I ordered the 16e earlier and didn't read the fine print about the 3 months of paid service. Kind of crappy of them to put that were most won't look. Needless to say, I was able to cancel my order.

Sign up for a Slickdeals account to remove this ad.

Oct 12, 2026 6:17 PM
260 Comments
Joined Sep 2009
elseisOct 12, 2026 6:17 PM
260 Comments
Someone said you can port out after 3 months and port back in on a cheaper plan. Has anyone tried this?
Oct 12, 2026 11:37 PM
551 Comments
Joined Nov 2006
Jaysonr66Oct 12, 2026 11:37 PM
551 Comments
I only want the phone for trade in. How do I avoid paying after the 1st month?
Pro
Oct 12, 2026 11:42 PM
10.6K Comments
Joined Dec 2011
Jaggsta
Pro
Oct 12, 2026 11:42 PM
10.6K Comments
Quote from Jaysonr66 View quoted comment :
I only want the phone for trade in. How do I avoid paying after the 1st month?
Requires 3 months minimum now or will charge your account/card full MSRP for phone.
Oct 13, 2026 2:29 AM
551 Comments
Joined Nov 2006
Jaysonr66Oct 13, 2026 2:29 AM
551 Comments
Quote from Jaggsta View quoted comment :

Requires 3 months minimum now or will charge your account/card full MSRP for phone.
Looks like I should change my card on file then 😁
Pro
Oct 13, 2026 2:50 AM
10.6K Comments
Joined Dec 2011
Jaggsta
Pro
Oct 13, 2026 2:50 AM
10.6K Comments
Quote from Jaysonr66 View quoted comment :
Looks like I should change my card on file then
They still try charge card on order and cards on file and also send collections so if used real name and address
Pro
Oct 13, 2026 4:11 AM
220 Comments
Joined Oct 2024
SlickShoe966
Pro
Oct 13, 2026 4:11 AM
220 Comments
Quote from Jaggsta View quoted comment :

They still try charge card on order and cards on file and also send collections so if used real name and address
I remember Boost sent your payment to collection. Did you ever resolve the issue?
Pro
Oct 14, 2026 2:41 AM
1.7K Comments
Joined Dec 2023
FrugalForever
Pro
Oct 14, 2026 2:41 AM
1.7K Comments
Boost Mobile Locked Apple iPhone16e 128GB Black with Port-In + $60 1-month plan $89.99+tax

Where is the value in this?
Apple trade-in for this device is $270 right now.

https://www.boostmobile.com/shop/iphone-16e.html
Last edited by FrugalForever October 13, 2026 at 07:54 PM.

Sign up for a Slickdeals account to remove this ad.

Oct 14, 2026 2:52 AM
102 Comments
Joined Aug 2022
RamjetpleaseOct 14, 2026 2:52 AM
102 Comments
What is the unlocking policy?

Join The Conversation

Share your experience with the Slickdeals community

Share information with the community. Please follow our Community Guidelines and be kind!